Jak reklamę mogą wzbogacić ogłoszenia i katalogi firm?

Wraz z rozwojem Internetu rośnie także zainteresowanie reklamą w sieci. Właściciele firm dostrzegają jakie potężne korzyści może przynieść reklamowanie się w Internecie. Ostatnie lata gwałtowny wzrost nakładów na tą formę reklamy. Wszędzie widać, że Internet zaczyna wyprzedzać inne media pod kątem popularności jak również profitów z reklamy. Zmienia się również sam rynek reklamy internetowej. Wydawcy szukając reklamodawców oferują coraz bardzie pomysłowe i efektywne formy reklamy. Tradycyjna reklama banerowa już dawno odeszła do lamusa. W tym momencie żyjemy w świecie opanowanym przez reklamę kontekstową i portale ogłoszeniowe na których znaleźć można nie tylko przedmioty na sprzedaż czy oferty zakupu, niemniej jednak także propozycje pracy, współpracy i wykonywania konkretnych czynności „przykładowo. pisanie artykułów na dany zagadnienie”. Portale ogłoszenia są stale rozwijane, w wielu przypadkach dostosowywane pod konkretną wybraną tematykę lub konkretny region. Dla każdego reklamodawcy portale ogłoszeniowe są cennym źródłem ewentualnych Kontrahentów. Portale ogłoszeniowe w większości wypadków instalowane są na skryptach użytych również pod katalog stron czy katalog firm.

Reklama kontekstowa to dobra w swej prostocie koncepcja. W największym skrócie idea reklamy kontekstowej polega na tym, że treść reklam dobierana jest do tematyki strony a cały proces przebiega samoczynnie, reklamy dobierane są przez system. Rolą wydawcy w tym wypadku jest tylko wklejenie programu na własną stronę. Dodatkowym atutem jest forma rozliczania się, dominuje korzystny dla reklamodawców system PPC (Pay Per Click), w którym płatność następuje za kliknięcia a nie za same efekty. Całkiem inaczej mówiąc w tym modelu płaci się za efekty. 

Po reklamie kontekstowej olbrzymią popularnością cieszy się również pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach. Usługę taką oferuje w tym momencie większość agencji reklamowych. Bardzo dobra pozycja w wyszukiwarkach znaczy duży ruch na stronie i duże szanse na zysk, gra jest zatem warta świeczki. Najlepsze efekty daje na pewno połączenie dwóch form reklamy czy płatnej reklamy z pozycjonowaniem.

Comments are closed.