Długopisy reklamowe oraz dodatkowo pióra reklamowe to jedna z najbardziej popularnych form zareklamowania firmy. Drobne upominki wręczane klientowi mają bardzo dużo mocniejsze oddziaływanie na ewentualnego klienta niż wyświetlane na ulicy czy w internecie promocji. Dlaczego? Z prostego powodu.
Takie gadżety jak długopisy reklamowe to przedmioty normalnego użytku. Brane do ręki i używane każdorazowo przypominają nazwę firmy czy podstawowe dane kontaktowe. Pióra reklamowe mogą być prezentem na niesamowite okazje. Podarowane gościom, wręczane jako nagrody niezawodnie budują w mentalności odbiorcy pozytywne skojarzenie z daną marką. Pióra reklamowe są na 100 procent droższe niż długopisy reklamowe, ale także nie są nastawione na masowego odbiorcę. Drobne upominki otrzymywane od firmy w każdym momencie pozostawiają w pamięci jakiś ślad. Pomimo, że ani długopisy reklamowe ani pióra reklamowe nie stanowią jakiejś drogiej pamiątki, jednakże mają charakter zobowiązujący. Klient ceni sobie tych ewentualnych współpracowników czy kontrahentów, od których coś otrzymał gratis. Rodzi to w człowieku naturalne pragnienie odwzajemnienia się przynajmniej w jakimś minimalnym wymiarze. Może okazać się, że rozdawane długopisy reklamowe albo pióra reklamowe przyczyniają się do wzrostu zainteresowania firmą , a dodatkowo do budowania jej pozytywnego wizerunku, a to już jest inwestycja w przyszłe lata. Reklama jest bowiem niezbędnym elementem marketingu. Długopisy reklamowe to optymalna oferta nie tylko i wyłącznie dla firm usługowych, które na co dzień obsługują wielu klientów, ale dla każdego podmiotu dbającego o pozycję własnej marki.